Salesmanager Marieke van der Klink werkt al ruim tien jaar bij TMI. In die jaren heeft zij de focus op kwaliteit alleen maar verder toe zien nemen, zowel vanuit de kant van TMI als vanuit haar klanten. Dit vraagt niet alleen veel vanuit de organisatie om de controle hierop strak te houden, maar het vraagt ook zeker een behoorlijke inzet van de TMI’ers zelf. Marieke licht in deze blog toe waarom het zo belangrijk is en blijft om die kwaliteit hoog te houden.

Als salesmanager Nederland van TMI evalueer ik, samen met de accountmanager van TMI waar desbetreffende zorginstelling onder valt, jaarlijks de invulling van kwaliteit richting onze klanten.

Doordat TMI veel waarde hecht aan deze kwaliteit zijn dit meestal hele prettige gesprekken waarbij ik als salesmanager trots kan zijn op de inzet van de TMI-ers. Klanten weten zich vaak oprecht óntzorgt; “Als ik weet dat er een TMI-er komt dan weet ik dat het wel goed zit met de kwaliteit en laat ik het los”. Of; “Doe mij nog maar een paar van die Wimpies”. Of; “Ik zou willen dat ik er zo meer had tussen mijn eigen vaste personeel”. Of; “Ik kan mij voorstellen dat een TMI-er trots is om voor TMI te werken. Het zegt iets over zijn of haar eigen kwaliteit”. Dit zijn uitspraken die ik in de markt tijdens evaluaties hoor en dat maakt mij blij.

Naast de positieve ervaring van klanten in de praktijk speelt ook aantoonbaarheid van álle benodigde documenten en scholingen een grote rol. Steeds meer ziekenhuizen werken met het JCI-Keurmerk of het NIAZ waarbij controle van diploma’s tot aan de bron, check van het identiteitsbewijs door middel van een identifier vereisten kunnen zijn. Ziekenhuizen verzinnen dit niet zelf; het wordt hen opgelegd door de inspectie.

“Als ik weet dat er een TMI-er komt dan weet ik dat het wel goed zit met de kwaliteit en laat ik het los.”

TMI denkt met de klant mee. Creatief als het kan. Gewoon zaken voor elkaar in orde maken waar het moet. Wij willen graag gezien worden als een partner in samenwerking. Jarenlange ervaring kunnen we delen. Dit maakt dat zorginstellingen in TMI ook steeds vaker een gesprekspartner gaan zien. Zij willen hun kennis delen met TMI en vooral op het gebied van scholing is dit belangrijk. Door goede communicatie en samenwerking met de zorginstellingen kan TMI deskundig personeel leveren.

Dit vraagt veel van zowel TMI als bedrijf als van de TMI-ers (vaste medewerkers, oproepers & ZZP-ers bemiddeld door TMI) in persoon. Voorbij is de tijd van even een mail van het CV sturen waarna meteen een kennismaking kon worden gepland en start van de opdracht, zoals het was in mijn begintijd bij TMI, ruim 10 jaar geleden. De klant verwacht een steeds breder pallet van documenten en certificaten van scholingen. Alleen jarenlange praktijk ervaring in het specialisme is niet meer voldoende. Wat het lastig maakt is dat er geen duidelijke landelijke afspraken zijn en per zorginstelling kan dit pallet verschillen. Onze afdeling binnendienst op het kantoor van TMI houdt dit allemaal bij. Voorafgaand zorg ik als salesmanager ervoor dat alle afspraken met de zorginstelling duidelijk en vastgelegd zijn. Deze worden jaarlijks op maat bijgesteld.

Van de TMI-ers vraagt dit een behoorlijke inzet. Via ons TMI Leermanagement Systeem dienen allerlei e-learnings te worden gemaakt en behaald. De praktijk moet worden getoetst en afgetekend. Daarnaast moeten er trainingen worden gevolgd, geaccrediteerd etcetera. De TMI Academy coördineert dit gehele proces en ik durf te stellen dat zij daar hun handen (en hoofd) vol aan hebben. TMI is een groot detacheringsbureau dat maakt dat we veel vaste medewerkers hebben. Daarnaast groeit in de markt de vraag naar adhoc diensten enorm. Zorginstellingen (met name inspectie) maken geen onderscheid in de inzet van oproepers, ZZp-ers en vaste medewerkers van TMI. Alle documenten en scholingen dienen bij een audit aanwezig en op orde te zijn.

Die intensieve inzet van álle betrokkenen maakt dat TMI deskundig personeel kan leveren en bekend staat om haar kwaliteit. Bijna álle ziekenhuizen en daarnaast veel overige zorginstellingen vragen externe inzet aan bij TMI. Dit maakt ook dat medewerkers bij TMI vaak binnen een straal van 50 kilometer aan de slag kunnen gaan op een plek waar zij uitdaging zien om te werken.

TMI kiest bewust voor langdurige samenwerking met de zorginstellingen. In de huidige periode van krapte aan Zorgprofessionals staat de klant soms met de rug tegen de muur en moet concessies doen in kwaliteit. TMI doet dat niet en blijft staan voor goede kwaliteit in zorg. Ooit komt er weer een periode van minder krapte. TMI zal dan kunnen terugvallen op de immer aanwezige kwaliteit.

Met dit pleidooi wens ik te bereiken dat een ieder die dit leest beseft dat scholing een belangrijk onderdeel is bij TMI. Ons team doet er alles aan om dit zo aantrekkelijk en interessant als mogelijk te maken. De coördinator van de TMI Academy, Jacqueline Heck, gaat met alle TMI ambassadeurs in gesprek voor input over scholing op desbetreffend specialisme zodat deze zo goed als mogelijk aansluit in de praktijk.

“Met dit pleidooi wens ik te bereiken dat een ieder die dit leest beseft dat scholing een belangrijk onderdeel is bij TMI.”

Door het Leermanagement Systeem kan een deel thuis worden uitgevoerd. In de complete bibliotheek vind je veel kennis. Voor het maken van de verplichte toetsen krijg je tijd terug. De TMI Academy werkt met diverse ziekenhuizen, verspreid over het land, samen zodat scholing en toetsing van voorbehouden en risicovolle handelingen op locatie meer in je eigen regio kan plaatsvinden. Steeds meer trainingen (verplicht dan wel overige interessante onderwerpen), oefenklassen etcetera worden georganiseerd op het TMI kantoor waar er een wat meer persoonlijk tintje aan kan worden gegeven. Van een hechtcursus voor OK-assistenten tot de POP poli voor O&G verpleeg & Neo verpleegkundigen et cetera, et cetera. Jaarlijks organiseert het team een Thema avond, geaccrediteerd en wel. Kijk voor interessante scholingen op https://www.tmi-interim.nl/over-tmi/tmi-academy. Tips zijn altijd welkom!

Zoals ik zojuist schreef: scholing vraagt veel van de TMI-er. Het kost tijd en energie. Maar met elkaar willen we toch gaan voor die kwaliteit met deskundig personeel in de zorg? Door praktijkervaring en verdere ontwikkeling middels scholing.

TMI wil er zijn voor haar medewerkers. Naast het uitgebreide scholingsaanbod wat moet leiden tot een veilig gevoel op de werkvloer willen we ook dat TMI-ers zich welkom voelen bij ons detacheringsbureau, en gewaardeerd. Dit geldt tevens voor de oproepers en ZZP-ers.

We blijven streven naar een persoonlijke benadering ondanks de grootte van het bedrijf. We geven zo spoedig als mogelijk antwoord op vragen. We organiseren veel contactmomenten waaronder TMI-uitjes zodat de TMI-er het bedrijf kent. We willen TMI zoveel als mogelijk op locatie bij de TMI-er brengen. TMI wil zich profileren als een stabiel detacheringsbureau in de markt voor zowel de TMI-er als de klant. Voor nu maar voor nog heel veel jaar in de toekomst!

Marieke van der Klink

Marieke van der Klink

Salesmanager Nederland

Neem contact op

Mail ons

info@tmi-interim.nl

Bel ons

020 717 35 27

Fax ons

020 615 51 10

Bezoek ons

Sierplein 75
Postbus 90137
1065 LN Amsterdam

Bekijk de route
Bekijk de parkeergelegenheid

TMI maakt gebruik van tracking-cookies. Hiermee worden anonieme gegevens over uw bezoek opgeslagen om de website en uw ervaring te verbeteren.